Van Death Valley naar Yosemite Park

14 september 2012

Dag 1

Hallo Allemaal,

Zo na anderhalf uur rijden hebben we eindelijk Death Valley achter ons gelaten . De droogte en warmte en dan nog die golf baan dat was vandaag niet zo lekker want Stina was zo duizelig en misselijk van de dag ervoor. Deze rit zal voor haar ook niet fijn zijn want waar we heen gaan zijn de bergen waar we nu in rijden vele malen groter en hoger als in duitsland. De hoogste berg waar wij reden was 3261 meter hoog. De wegen leken wel een achtbaan .

Voordat we de bergen in gingen kwamen we onderweg wel dorpjes tegen. Deze dorpen liggen allemaal zoeen twintig minuten rijden van mekaar vandaan. De dorpjes zag je in de verte al liggen door de bomen en het gras die er groeit. En tussen de dorpes in waren er weer zandvlaktes. De benzine prijzen waren in deze dorpjes 1,5 dollar per galon duurder.Dit is 3,79 liter benzine.

Tijdens onze reis zouden we bij een van de dorpjes Manzanar een Japanse strafkamp cq interneringskamp uit de tweede wereld oorlog tegen komen met baraken. Het eige wat er nog van over is was de uitkijktoren en de baraken waren alweg.

Na een tijdje rijden zijn we in Yosemite park aangekomen.Hier tref je mooie bomen en schitterende meren een rots partijen.  Sommige bomen waren wel 55 meter hoog. Volgens Stina net zo hoog als de Euromast.

Het rijden in Yosemite park kan je vergelijken als je door de bergen rijd in Duitsland of Zwitserland alleen je daalt 4000 feet en je denkt ik ben beneden dan ga je 2000 feet of meer weer omhoog. Dan kom je een boordje tegen met de hoogte van 9000 feet dit allemaaal met mooie haarspeldbochten . Dit was een genot voor Marcel om te rijden.

Volgens Frans reden we met meer dan de helft van de band breedte over de randen. Helaas hebben we hierdoor mooie foto's misgelopen en Frans volle broeken opgelopen. hahaha

Deze verhaal is geschreven door Marcel.

Groetjes,  Frans  Stina  en   Marcel

P.s. Dit is geen sterkverhaal alles is op waarheid geschreven. hihi

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade