Vandaag 2de dag Yosemite National Park

15 september 2012 - Madera County, Verenigde Staten

Dag 14

Hallo Allemaal,

Vandaag zijn we naar de reuze -sequoiabomen wezen kijken.

De eerste reuze-sequoia werd ontdekt in 1852 door een gouddelver de ensen waren zo onder de indruk van die boom dat ze een onvergeeflijke beslissing nam en hem in stukken hakte o hem aan de werdeld te tonen ,er was vijf man voor nodig en22 dagen om de boom te vellen.

Ee 15 meter schors ging op wereldtournee ,de stronk va de boom werd later gebruikt als dansvloer daar was plaats voor 15 kopels .

De hoogste en de oudste boom genaamt Grizzly Giant is 64 meter.Deze bomen komen voor in de drie National Parken  de Yosemite Seqyuoia en de King,s Canyon .

Het was impozant om te zien als je onder de boom ging staan en dan helemaal naar de top keek viel je bijna achter over zover moest je je hoofd naar achter gooien.

We zijn een pad gaan volgen naar een tunnel boom onderweg kwamen we eekhoorns tegen een heel kleintje en een iest grotere de zaten er genoeg in het bos want je kwam er zat tegen .

Er was ook een paar jaar geleden brand geweest en dat is wel zonder een hoop grote dikke bomen zijn verbrand er lag er ook over het pad wie wij liepen die boom hebben ze een stuk tussen uit gezaagd zodat je weer over dat pad kon.

Je kon ook gelijk zien hoe dik die boom en hoe oud die boom was ze hadden er een dun plak bij geleden waar je de ringen kon tellen (heb ik niet gedaan).

Na ongeveer 3 kilometer kwamen we bij de tunnel boom aan die was ook aan getast door de brand en dat kon je aan de binnen kant van die boom zien is wel apart zo,n groot gat , en het da ook nog blijf staan.

Nog even bij de Yosemite Mountain Sugar Pine Railroad kijken die ging daar tussen  de bergen door was leuk voor de rest niet veel aan.

We vervolgen onze weg naar de Blake Lake daar zij we rond om heen gereden dit is een meer waar je veel recreatie bootjes ,speedbootjes en jetski zie in van die inhammen zie wat mensen zwemmen  ,we zijn zelf ook nog even uit de auto gegaan om de beentjes te strekken en te kijken hoe ze de boten te water lieten.

Terug naar het hotel de zwemkleding aan en een lekkere frisse duik nemen de mannen dan nog even in de bubbel bad wat opdrogen in de zon en onze dag zit er weer op.

Vandaag bij Taoo Bell wezen eten dat is lekker geweest De mannen hebben een big Taco box  genomen (2 taco,s 1 borito en large drink)ik zelf een kom sla met kip zarte bonen mais tomaten advokadodip en reist zakje dorito,s met advokado dip al bij al alles smaakte heerlijk.

Gelukkig gaan we uit de bergen hopen dat de duizeligheid minder wordt. Tot morgen

Groetjes , Marcel       Frans

Stina