Van Lake Tahoe naar Napa\Sonoma 165 mijl

17 september 2012 - Santa Rosa, California, Verenigde Staten

Dag 17

Hallo Allemaal,

Gisteren was het lekker warm 32 graden maar vanmorgen vroeg 8.30 was het 2 graden dat is best wel koud . In Lake Tahoe is dat normaal het schijnt dat het in oktober al kan gaan sneeuwen wel boven in de bergen maar zit je niet ver vandaan ze hadden in juni ook wt lichte sneeuw gehad het is ook en ski gebied .

Ze hebben er ook een mooie grote meer maar daar is moeilijk bij te komen aan de kant waar wij zaten is alles een prive strand met hekken er omheen.

Zo vandaag rijden we richting Napa \ Sonoma we zijn gestopt bij Old  Town Sacramento dat is een oud stadje  dat ligt aan de oever van de Sacramento rivier in de tijden van de goudkoorts.

Het is een gerenoveerd stadcentrum 10 huizenblokken groot met winkels ,restaurant en musea .Je loopt daar echt op planken er staan ook overal houten kisten en hoten railingen waar de paarden normaal aan staan . Zo hoe het in die tijd eruit zag .Het is echt een leuk dorp wat ze in het oude sfeer hebben gehouden , als er geen auto,s door mogen rijden en als er zand in het midden van de straat ligt dan zou je echt in het oude western dorp lopen .

We vervolgen onze weg onderweg kwamen we langs Napa Valley dat is een wijnstreek hier komt ook de beroemde californische wijn vandaan ook uit de Sonoma Valley.Tussen die wijngarden in staan echt gigantische huizen en dan kwam je weer een stuk land tegen daar staan weer de mindere huizen chaletjes alleen niet goed onder houden ,maar op zicht wel leuk om te zien .

De vlaktes waren wel verdroogd je je kon bij enkele huizen wat groen gras zien maar dat was dan ook een klein stukje.

Zo we zijn in het stadje Sonoma aangekomen even de sleutel alles binnen zetten een bakje koffie nemen en de zwemkleding aan .Het was al aan het afkoelen er stond een fris windje maar gelukkig was het zwembad lekker warm je had het alleen koud als je er uit kwam .Gelukkig was er nog een zonnetje dus konden we ons eigen op warmen .Marcel had een goed gesprek een een amerikaanse ze kon aardig kletsen dus een goed gesprek maatje voor marcel ,als we niet hadden gezegt van he mars ga je mee dan had die misschien nog wel zitten praten (geintje).Zo we gaan nu kijken wat we gaan eten ,jullie zien mij morgen wel weer.

Groetjes , Marcel         Frans

Stina